Police superintendent Makishima (Toyokawa Etsushi) suffered a demotion transfer after he failed to capture the suspect in a kidnapping case of a boy, who was subsequently killed, and made a blunder in the press conference. Six years later, Makishima is improving his performance at Ashigara station, when he is summoned by the prefectural police headquarters and asked to take on the investigation of a serial child murder case which has reached a deadlock. Makishima, still bearing an emotional scar from the previous case, accepts the request, and pushes through an unprecedented investigation, where Makishima appears on TV as the person responsible for the investigation and appeals to the killer directly in order to bring him into the open. Despite being caught in disputes within the police force and facing criticism from rival TV stations, Makishima talks to the camera as the whole nation watches on. "This is for the killer. Go to sleep trembling in fear tonight."
A crime suspense drama about an unusual approach to murder investigation, but also portraying a detective in solitary torment, at the mercy of the mass media and organizations, but who gradually regains himself with the resolution of the case. Directed by Takimoto Tomoyuki of Jyukai the Sea of Trees behind Mt. Fuji (Ki no Umi).