Feature film that incorporates new footage into the NHK drama based on Miyagawa Tetsuji's non-fiction film 'Boku wa Okinawa wo torimodoshitai.' Depicts legendary diplomat Chiba Kazuo's battle for his very soul.
Diplomat Chiba (Iura Arata) was on the frontlines in negotiations with the US for the reversion of Okinawa, and he took a tough stance on the removal of nuclear arms from occupied Okinawa and not using it as a staging point for the Vietnam War. What were the beliefs that sustained him through a lifetime of anguish?