Final film in the trilogy set in the Kumano region of Wakayama Prefecture from critic and documentary filmmaker Tanaka Chiseko. Uses a semi-documentary approach to depict the culture and climate born from the history of the land, set in Shingu City, Wakayama Prefecture.
Actor and essayist Kaibe Tsuyoshi (himself) and his editor Seki (Uran Sakiko) visit Shingu City to cover a story. There, locals honor the spirits of those sacrificed in a treason case to try to injure the Meiji Tenno (Emperor) where six people were falsely accused by the Meiji government and two of them were executed.