Film adaptation of author Morisawa Akio's same-named novel featuring newcomer Kanai Hiroto and the versatile actress Ikewaki Chizuru from The Light Shines Only There in the lead. Warmly depicts people doing their best in the face of losing someone who is dear to them.
Akemi (Kanai) is unable to get over the death of his girlfriend, but a book leads to his encounter with Akane (Ikewaki), a woman with a wonderful smile. He gradually falls for Akane, who soothes him with her positive outlook and cheerful disposition, but Akane has a boyfriend who has a limited amount of time left to live.