In this medical care drama based on a true story, the hardships of a young man specializing in physical therapy is painstakingly depicted with a natural touch. In the director's chair is Sakakibara Yusuke who was himself a physical therapist.
Masaya (Miura Takahiro), who lost his mother when he was a child, is a no-nonsense physical therapist. Constantly focusing his attention on patients, his daily life is committed to their support. Then, his father (Tsurumi Shingo) collapses to a brain tumor and is admitted to the hospital where Masaya works. Masaya has not seen father for a long while, but the sight of him growing weaker by the day distresses Masaya.