Depicts the protagonist learning important life lessons through the tea ceremony, based on essayist Morishita Noriko's longselling book. Directed by Omori Tatsushi of The Ravine of Goodbye and starring Kuroki Haru of The Little House with costar Kiki Kilin of Shoplifters.
At the recommendation of her mother, 20-year-old Noriko (Kuroki) and her cousin Michiko (Tabe Mikako) start taking tea ceremony lessons with Takeda, who has a reputation for being an extraordinary teacher. At first, Noriko is confused by the intricate rules, but after two years she comes to realize the profundity of the tea ceremony.