Teen drama live-action adaptation of the same-named novel by Matsuzaki Hiroshi. Refreshing portrayal of a frustrated high school boy who grows up and nurtures friendships through basketball and the pals at his new school.
Tadokoro Yoichi (Shison Jun), the star player at basketball stronghold Hakusui High School, transfers to Tadano High School. He quit his previous team because of bullying and vowed to never compete again. However, he can't forget his passion for the sport, and sets out to reach the national competition with his pals in a weakling team that has nothing but loses.