Heartwarming drama that marks the directorial debut for Iwago Mitsuaki, the internationally renowned wildlife photographer. Depicts the peaceful day-to-day existence of cat and man on a remote island with rakugo performer Tatekawa Shinosuke in the lead role.
Former school principal Daikichi (Tatekawa) lives on a small island populated by cats and old people, and he has been living peaceful with his cat Tama since the death of his wife Yoshie (Tanaka Yuko). His hobby is completing the handwritten recipes that she left behind, and he spends his time enjoying beautiful scenery and delicious meals. Then, things take an unexpected turn.