This medical drama illustrates the current state of home healthcare by drawing upon the bestselling books 'Itakunai Shinikata' and 'Itai Zaitakuiryo' written by currently practicing home care physician Nagao Kazuhiro. Takahashi Banmei of Blood Bead directs.
Home care physician Kawada (Emoto Tasuku) administers over the care of terminally ill cancer patient Inoue who chose "painless home care" on the wishes of his daughter Tomomi. However, Inoue dies after suffering, for which Tomomi blames herself. Meanwhile, Kawada as well has been emotionally shaken.