The Floating Castle director Inudo Isshin adapts to film the novel "Hikkoshi Daimyo" by Dobashi Akihiro, which is based on an anecdote about the true-life feudal lord, Matsudaira Naonori.
One day, Matsudaira Naonori (Oikawa Mitsuhiro), the lord of Himeji fiefdom, is ordered to relocate to Oita by the shogunate. Ahead of this undertaking requiring extraordinary cost and toil, librarian Katagiri Harunosuke (Hoshino Gen) is appointed to administrate the move for his knowledgeable image as an avid book reader. A once in a lifetime project transpires with the domain's existence on the line.