A film adaptation of the 25 year long-running, identically titled stage production performed by theatre troupe Hoshikuzu no Kai which was formed by playwright and stage director Mizutani Ryuji. The story depicts the sorrows of an obscure ballad chorus group who tour nothing but rural areas.
Chorus group "Yamada Osamu and the Hello Nights" head for a rural town in Osamu's (Komiya Takayasu) birthplace of Tohoku. Waiting there is Osamu's younger brother Eiji (Sugawara Daikichi) who still holds a grudge against him. Meanwhile Ai (Non), the childhood friend of Eiji's son, dreams of becoming a singer while she helps out at her mother's bar.