A human drama based on the autobiographical essay of "Sakana-kun", a well-known ocean researcher and an honorary doctor of the Tokyo University of Marine Science and Technology, directed by Okita Shuichi, known for the films The Chef of South Polar and A Story of Yonosuke.
Ever since elementary school, Meebo (Non) has been obsessed with fish day and night. After graduating from high school, he wants to continue working with fish, but he is troubled by his lack of success. Eventually, guided by many encounters and kindnesses, he dives into his own unique path.