Directorial debut from Maeda Shiro, whose diverse resume includes theater company director, author, and screenwriter. Depicts a group of four men and women who head for the ocean with a sukiyaki pot in hand, based on his novel by the same name. The witty dialogue brings out his distinctive style.
Horaguchi (Iura Arata) feels a sense of desperation over his aimlessly spent days, and for the first time in 15 years meets up with his college pal Okawa (Kubozuka Yosuke), who he'd had a falling out with. The two guys take off on a day trip with Horaguchi‘s former girlfriend Kyoko (Ichikawa Mikako) and Okawa's live-in partner Kaede (Kurashina Kana).