A family drama with a slightly surreal taste depicts a stoic, high school girl bored with ordinary life being badgered by an aunt who suddenly turns up one summer. It is written and directed by Maeda Shiro, who is also a playwright, novelist, and actor.
Kako (Nikaido Fumi), the daughter to the owner of a worn-down cafeteria in working class Kita-Shinagawa, is suddenly visited upon by her aunt, Mikiko (Koizumi Kyoko), who should have died 18 years ago. A bomb maker by trade, Mikiko will be living in Kako's room for the foreseeable future, but not being the type to read between the lines, Mikiko increasingly gets on Kako's nerves.