This drama, directed by Kumazawa Naoto of Yurigokoro, deals with taking "remembrance portraits" which are not mere funeral portraits, but are portraits photographed at a place holding fond memories for elderly subjects who share the recollections of their lives.
Yuiko (Fukagawa Mai) invites misfortune with her frank personality resulting in her being fired from the Tokyo cosmetics company where she worked. Moreover her grandmother dies from a stroke prompting Yuiko's return to her hometown though she's tormented by regret. Then one day Yuiko's childhood friend Ichiro (Kora Kengo) asks her if she would be interested in a job photographing funeral portraits.