Tezuka Productions animates this Korea-Japan-China co-production based on Miyanishi Tatsuya's popular picture book. Directed by Shizuno Kobun, who helmed the animated Godzilla trilogy.
It's the era of the dinosaurs and the ice age approaches. Punon (voice: Ishihara Kaori) is a young pteranodon traveling the world by herself who gets rescued by a tyrannosaurus named Tyrano (voice: Miki Shin-ichiro). Punon takes a fancy to Tyrano, who eats strange red berries, and invites him to join her search for "heaven."