Coming-of-age story that brings in scifi elements to portray a high school girl who belongs to her school's cinema club and obsesses over samurai movies. TV drama, CM and music video director Matsumoto Soushi takes the megaphone with a screenplay by Theater Troupe LOLO director Miura Naoyuki.
High school senior Barefoot (Ito Marika) reveres the actor Katsu Shintaro and resents the fact that she can't shoot a samurai action film. Then she meets Rintaro (Kaneko Daichi), a perfect match for the samurai role. Barefoot immediately cranks in her film production, aiming for a guerrilla screening at the school's cultural festival.