Film festivals in Japan are being forced to cut back or fold. In 2006 the operation of Yamagata International Documentary Film Festival, celebrating almost two decades of history, was transferred from the city government to an incorporated non-profit organization. Focusing on volunteer members of the YIDFF Network, who left their mark during the inaugural festival, director Iizuka Toshio films the festival staff who are caught in the dilemma of servicing the local community and maintaining the standards of an international film festival. Iizuka tries his hand at a "sequel" of A Movie Capital, the official record of the first Yamagata Film Festival.