The first work from Cinema Lab, an experimental film label touting the stature of the film director. Motohiro Katsuyuki, who has been involved with many hit films, adapts to live-action Oshii Mamoru's original concept for "Yume Miruhito". The film depicts the film studies group of a university as they attempt to make a film from a script with an interesting history which has existed from long ago.
Excitement pervades a university preparing for the annual school festival. Meanwhile, a calm atmosphere hangs over the club room of the film studies group which does not really have an exhibition. But Sara (Ogawa Sara), who dreamed there was something in the corner of the club room, finds an old cardboard box that morning.