In this humanistic documentary filmed over a period of seven years, filmmaker Miura Junko travels to a facility in northern Thailand where women and children of the Akha mountain tribe live together and discovers a contentment that industrialized societies have come to overlook.
In Thailand's northernmost town of Mae Sai, Italian priest Alberto Pensa and Thai national Ms. Noi run a facility where 150 women and children of the Akha tribe live together as a large family. With ethnic minorities vulnerable to drug addiction, prostitution and human trafficking, the facility provides a place where they can gain independence through learning Thai language, arithmetic and traditional Akha embroidery. One day, a large fire breaks out in the mountain village of Abodo, the children's hometown. A young girl working at the facility named Apa finds out her grandfather became victim to the flames that destroyed their house. Meanwhile, a graduate of the facility named Yui returns with her infant daughter Fa, but Yui has been infected with HIV and will soon succumb to disease. Facing these harsh realities, Ms. Noi and the other residents at the facility support Fa as she grows into adolescence.