Director Sakamoto Yugo, who drew attention with his film Baby Assassins, takes a "meta" perspective with this close look at the daily life of a hitman. The film portrays the realities of the hitman profession and the day-to-day carnage including occasional hand-to-hand action scenes.
Sakamoto requested to interview the "Kansai Hitman Association" in order to write the script for "Baby Assassins". He is introduced to a freelance contract killer known as the best hitman in Kyoto, Kunioka Masayuki (Ino Masayuki), by the association. Sakamoto observes Kunioka's everyday life which is the same as that of an ordinary person, and day-to-day routine as a killer dispassionately performing his job.