Akimoto Matsuyo's 'Kasabuta Shikibuko', which was inspired by the nationally known legend of Izumi Shikibu, serves as the basis for master director Kumai Kei's very first film adaptation. The film beautifully celebrates the depths of human sorrow and love.
Who will bear the burden of a young man's sorrow when his life is completely altered by an accident? Toyoichi is a young man who is mentally anguished as a result of an accident. He is attracted to a nun beaming with a mystical charm who leads a group of pilgrims, but his innocent love is coldly rejected in the brief joy of loving her.