This is the first theatrical version depicting the struggles of the "Yamazaki Clan" from the popular ninkyo (chivalry) series Japan Unification. The film was produced by Motomiya Yasukaze of Japan Unification and its theme song, written and produced by Akimoto Yasushi, has also attracted a lot of attention.
Himuro (Motomiya Yasukaze), a young leader in the Chivalry Association, and Tamura (Yamaguchi Yoshiyuki), the head of the association, are arrested on suspicion of assault. Sakaguchi (Kitadai Takashi), the fourth leader in the Yamazaki clan, and other members of the clan scramble to prove their innocence. In doing so, they discover the existence of a gold smuggling ring and an international espionage organization behind the case.