A coming-of-age portrait set in the 1970s about young people who were passionate about 8mm films. Director Konaka Kazuya, who has worked on the "Heisei Ultraman" series, has realized his dream project based on his own experiences.
In the summer of 1978, high school student Hiroshi (Uemura Yu), who is crazy about Star Wars, builds a miniature spaceship with his friend Yoshio (Fukuzawa Noa) and begins filming it with an 8mm camera. In order to eventually complete it as a movie, Hiroshi proposes it as the class's cultural festival project, but...