A new live-action adaptation of the popular yakuza manga ‘The Quiet Don' by Nitta Tatsuo, comprehensively produced by Motomiya Yasukaze of the "Japan Unification" series. The first part of a two-part theatrical release whereby four chapters are divided across the films.
Shizuya (Ito Kentaro), the only son of the Kanto region's largest gang, the Shinshu clan, which he hates being associated with, works instead for a design company. He works diligently while developing a liking for his strong-willed colleague Akino (Kakei Miwako), but when his father is shot and killed, the battle for succession intensifies. Peaceful lives are transformed.