The third installment in Toho's "made-in-Japan" gangster Underworld series, following on the heels of Underworld (Ankokugai, dir. YAMAMOTO Kajiro, 1956) and Boss of the Underworld (Ankokugai no kaoyaku, dir. Okamoto, 1959), starring MIFUNE Toshiro and TSURUTA Koji. A charming blend of genres, the film mixes elements of the buddy film – as seen in its curious blossoming bromance between a demoted corrupt cop and a gangster-turned-bar owner – with the occasional musical scene. Okamoto crafts delicate moments out of everyday items such as a box of cigarettes and a pocket notebook, showcasing his keen eye for detail.