A film adaptation of the novel "Quicksand" by literary giant Tanizaki Junichiro, which describes a destructive love affair between a man and a woman who indulge in homosexuality and adultery. The film boldly rearranges the original story by replacing the setting with the present day and gender swapping the characters.
Unable to give up on his dream of becoming a painter, Sonoda (Suzuki Shion) leaves his job to attend art school. He relies heavily on his wife Yayoi (Nakasaki Erina), a lawyer, who is the family's sole provider. Sonoda invites Hikaru (Monma Wataru), a beautiful young man he passes at school, to his house as a model for his sketches, and soon they begin to see each other repeatedly.