First feature film release for the popular soccer manga series "Blue Lock." Based on the spin-off "Blue Lock Episode Nagi," the story unfolds from the alternative perspective of Nagi Seishiro.
Nagi Seishiro (Shimazaki Nobunaga) is an apathetic second-year high school student who displays genius-level soccer talent after picking up the sport at the invitation of Mikage Reo (Uchida Yuma), who dreams of winning the World Cup. One day, Nagi receives an invitation to join the Blue Lock Project, where he meets some of the nation's top strikers.