This theatrically released university student version is a rebuild of the popular television anime series "Free!" which captured the story of youths who dedicate their adolescence to swimming. The production by Kyoto Animation portrays young people who are thoroughly committed to swimming striving towards their dream.
Haruka (voice: Shimazaki Nobunaga) and Makoto (voice: Suzuki Tatsuhisa) have entered university where they are reunited with their teammates from their middle school days Asahi (voice: Toyonaga Toshiyuki) and Ikuya (voice: Uchiyama Koki). However, looking at Ikuya with whom he was once associated Haruka makes a decision to help him somehow.