Part one of the two-part theatrical adaptation for the TV anime "Haikyu!!" based on Furudate Haruichi's manga. Focuses on the Karasuno High School vs. Nekoma High School rivalry, a favorite among fans of this manga about high schoolers who live for volleyball.
With Hinata Shoyo (Murase Ayumu) and Kageyama Tobio (Ishikawa Kaito) in action, the Karasuno High School volleyball team has evolved while toppling their powerful opponents. At last, they come up against their sparring partner and fated rival Nekoma High School in the third round of the "Spring High Volleyball" national tournament.