A theatrical edit with additional new scenes based off of the "Haiky!! Karasuno High School vs Shiratorizawa Academy" televised anime series.
It is the Miyagi Prefecture spring high school volleyball qualifying tournament final. After defeating Aobajosai, Karasuno High School's volley ball team faces Shiratorizawa Academy and their high-level ace player, Ushijima Wakatoshi (voice: Takeuchi Ryota). From the start of the match, Ushijima's fierce spikes antagonize Karasuno, while Karasuno's attacks are nimbly blocked by Shiratorizawa's Tendo (voice: Kimura Subaru). It is a do or die struggle with only one emerging as the victor.