Compilation of the first TV anime season based on Furudate Haruichi's manga. The first of two parts, the story follows the idiosyncratic players on the Karasuno High School volleyball squad as they start playing as a team. The film adds new cuts to the thirteen episodes from the TV series.
Hinata's (voice: Murase Ayumu) junior high school volleyball team doesn't have enough players, and he struggles to get to his first official game in his final year. But, his team meets humiliating defeat at the hands of the team led by Kageyama (voice: Ishikawa Kaito), who is the same grade as Hinata. The next spring, Hyuga gets into Karusuno High School, the school of his dreams. He heads straight for the volleyball team, where he encounters Kageyama.