A story about the Showa era as told by portraying the life of the bestseller writer Kikuchi Kan, who laid the foundation for literature and journalism, and the people around him. Based on Inose Naoki's Kokoro no okoku, Takahashi Banmei of Bright Rain and Hibi : Days of Fire adapted it to film.
In the early Showa era, Hosokawa Yoko (Ikewaki Chizuru) graduates from a girls' school. She changes her traditional Japanese clothes to western clothes and goes to an interview on referral at a publishing company. She is hired as a personal secretary to Kikuchi Kan (Nishida Toshiyuki), the president of the company who is also an author. Yoko becomes close to one of the editors, Ma Kaisho (Nishijima Hidetoshi) from a Korean aristocratic family, and they kiss in his room. She is also attracted to Kikuchi who has a delicate sensibility and longstanding heart condition. Yoko discovers the joy of writing as her manuscript is praised by Kikuchi and she dreams of becoming a writer. Just when Yoko becomes used to western style clothes and the work, Ma resigns from the company, taking responsibility for the suspended publication of his magazine. He states he is returning home for the independence of his country. Yoko begs him to take her with him but she is flatly rejected. Before long, news comes in that Marco Polo Bridge has been bombed in China.