This film portrays the latter half of the life of Dazai Osamu, one of the most important Japanese writers of the first half of the 20th century, focusing on how he survived repeated suicide or double suicide attempts. On June 19, 1949, the dead bodies of Dazai Osamu (Kawamura Ryuichi) and his lover Yamaguchi Tomie (Toyota Maho) surfaced in a tributary of the Tama River. Dazai died at the age of 39. However, this was not the first time he tried to kill himself together with a woman. His first attempt at double suicide occurred when he is 21. Although he was living together with a woman named Hatsue (Sato Tamao), he tried to commit double suicide with a bar maid (Shumon Mizuho) he was not even close to. Only the barmaid loses her life. After that, while continuing his activities as a writer, Dazai spends his days in debauchery, losing himself in alcohol and drugs, getting in and out of the hospital, and repeatedly attempting suicide. From the moment he marries Nishihara Sawako (Yuki Nae), with Ibuse Masuji (Sano Shiro) as a go-between, his fame as a writer increasesd but his relationships with women remained as complicated as always. Meanwhile, a widow named Tomie falls in love with Dazai, and she gradually starts to long for a love suicide with him. Finally the two of them throw themselves into the river.