A big screen adaptation of the hit TV series which ran three seasons between 2002 to 2008 and served as the gateway to success for countless young acting talent. Series director Sato Toya returns to helm the feature film version.
Enthusiastic teacher Yamaguchi "Yankumi" Kumiko (Nakama Yukie) is in charge of Class 3D at Akado High School, where her group of delinquent students give her a hard time. One day, a former student of Yankumi's named Odagiri Ryu (Kamenashi Kazuya) returns to the school as a trainee teacher. Kumiko is more than pleased with his maturation. But then trouble brews between her 3D student Takasugi Reita (Tamamori Yuta) and the members of a local motorcycle gang. Furthermore, word comes in that recent graduate Kazama Ren (Miura Haruma) is wanted by the police on suspicion of drug dealing. Impassionate Yankumi stands up on a mission to save her students from crisis.