This is the first of two works that commemorates the tenth anniversary of the popular horror Ju-On series from director Shimizu Takashi. A girl born with a strong sense of the supernatural becomes embroiled in a deep seated grudge borne from a murder in the past. Director Miyake Ryuta works include the Tales of Terror (Kaidan Shin Mimi Bukuro) series of ghost stories. When high school student Akane (Minami Akina) was at elementary school, a neighborhood young man killed five members of his family, then himself, after failing the bar exam. One of the victims was Akane's best friend at that time, but then one day, her dead friend appears before her carrying her red satchel from their schooldays.