A nostalgic human drama based on Dazai Osamu Prize winner Tsujiuchi Tomoki's novella. Set in a declining coal-mining town in 1950s Fukuoka, the story depicts a rambunctious but pure-hearted young boy in love with an older woman. Director Hirayama Hideyuki and writer Chong Wishing, both from Begging for Love (Ai o kou hito), join hands again to make this film. Michiyo (Koyuki) has left Tokyo for Fukuoka with her son Mamoru (Ikematsu Sosuke) after divorcing her husband. The story follows Mamoru's memories of his time spent with the notorious rebel Shinichi (Ishida Takuya), who stood up for him against bullies.