A love story depicting the younger days of Mizuma Shigeru, author of "Gegege no Kitaro," the well-known comic on 'yokai' (supernatural beings), and his wife Mura Nunoe, who supported him through the years. Like the hit TV drama version, the film is based on Nunoe's autobiography, but it focuses mainly on their days as newlyweds when they lived through extreme poverty, and provides a heart-warming account of their struggles as they start a life together. In Shimane prefecture, 1961, 29 year-old Nunoe (Fukiishi Kazue) and Shigeru (Kudo Kankuro), a manga artist who lost his left arm in the war, get married, just five days after being introduced at a matchmaking meeting. They move to Tokyo and endure a life of abysmal poverty.