A film adaption of Murakami Haruki's international best-selling novel of the same title. A sensitive portrayal of the inner anguish of a young man who is torn between two completely different women. Directed and scripted by Tran Anh Hung, esteemed for his beautiful cinematography in films such as The Scent of Green Papaya. Watanabe (Matsuyama Kenichi) is a college student haunted by his best friend's suicide. One day, by chance, he runs into Naoko (Kikuchi Rinko), his best friend's former girlfriend. Their relationship grows more intense but Naoko becomes psychologically unbalanced and is hospitalized. While Watanabe worries about Naoko, he also meets Midori (Mizuhara Kiko) at university and starts to feel an attraction to her.