Live action debut from Hara Keiichi, known for films including Colorful, which won the Audience Award and Special Distinction prize at the 51st Annecy International Animated Film Festival. Produced to commemorate the centennial of the birth of Kinoshita Keisuke, a craftsman from Kurosawa Akira's era.
Director Kinoshita Keisuke (Kase Ryo) in 1944, stripped of the opportunity to make films because of his conflicts with militarism. His disappointment is eased by the presence of his beloved mother Tama (Tanaka Yuko). Soon the war takes a turn for the worse, and Keisuke takes his bedridden mother to safety.