Based on the best-selling novel of the same name by Kakuta Mitsuyo and directed by Toyoda Toshiaki (Aoi Haru - Blue Spring).
Eriko (Koizumi Kyoko) lives with her family in what used to be a thriving, modern, suburban residential area, but which has now degenerated into something like a slum. Eriko has only one rule in her house: "no secrets in the family." This strangely "open" family consists of the father, Takashi (Itao Itsuji), daughter, Mana and a son named Ko. In fact, every single member of the family harbors some kind of secret. Both children regularly play truant from school and the father is having an affair. When his lover turns up as Ko's home tutor all the skeletons threaten to come tumbling out of the closet. However, the person with the biggest secret of all turns out to be Eriko herself. Her cheerful facade covers a dark and desperate past. When everyone's secrets finally come out, the family faces its greatest danger, but this crisis will become the catalyst to renew their deepest bonds. Although Eriko ends up living on her own in another apartment, her family all come to visit her on her birthday.