A drama based on a true incident that occurred in the aftermath of World War II. It depicts a friendship that transcends national borders between the crew of a British Air Force plane that makes an emergency landing on Sado Island and the local residents who helped it take off again. Experienced television drama series director Aburatani Seiji makes his first foray into filmmaking.
January 14th, 1946. A British Air Force "Dakota" VIP transport plane headed for Tokyo makes an emergency landing in a small village on Sado Island. The islanders have mixed feelings about the stranded crew, but decide to come to their aid. Chiyoko (Higa Aimi), the daughter of the village headman, also does her best to help.