A Ghost of a Chance director Mitani Koki tries his hand at the samurai drama genre, based on his first novel in seventeen years. Brings together a fabulous cast of twenty-six, including luminaries like Yakusho Koji, Oizumi Yo, Kohinata Fumiyo, Sato Koichi, and Suzuki Kyoka.
The year is 1582. A struggle for succession erupts between chief retainer Shibata Katsuie (Yakusho) and Hashiba Hideyoshi (Oizumi) following Oda Nobunaga's death. A conference is held amidst schemes involving women with their own axes to grind, and a cutthroat battle of wits unfolds between the competing parties.