The first directorial effort of veteran cinematographer Tamura Masaki, who has been a key figure in Japan's independent film scene since his debut in 1970. Based on Akutagawa Prizewinning author Ito Takami's eponymous short story, it presents a distanced view of the lives of an uncouth sister and brother and their anachronistic father.
Saki (Kurokawa Mei) and Toshiya (Sometani Shota), who have lived their entire lives at a run-down roadside diner, are belittled by others as "the children of a family of idiots" due to their ne'er-do-well father Saburo (Nagase Masatoshi). Saki rebels against this by turning into a delinquent, then leaves home after becoming pregnant.