The fifth in a seven-part series of completely original live-action films continuing the "Patlabor" saga, a multimedia property created in the 1980s. It depicts the ongoing adventures of the Tokyo Metropolitan Police's Special Vehicle Section 2, which operates humanoid robots called Patlabors. Oshii Mamoru, the helmer of the previous animated series, acts as general director and scriptwriter.
This chapter is comprised of two parts: "Episode 8: Long Distance Sniper 2000", in female squad member Kasha (Ohta Rina) faces off against her mentor from her homeland of Russia; and "Episode 9: Crocodile Dungeon", in which the maintenance team searches for treasure hidden in an underground labyrinth.