Second half of the live adaptation of Isayama Hajime‘s battle fantasy manga. The fight for survival between the humans and titans intensifies. Like part one, this film is directed by Higuchi Shinji of Lorelei and The Floating Castle.
Survey Corps member Eren (Miura Haruma) sets out to repair the outer wall destroyed by the titans. However, he is seriously injured by a titan raid, and protecting his comrade gets him swallowed by a titan. Then, a mysterious black-haired titan appears and starts driving the other titans away.