This film combines documentary footage on the lives of dogs collected over a four-year period with a drama about a female TV director. Direction and screenplay by Yamada Akane of All to the Sea.
TV director Kuno Kanami (Kobayashi Satomi) is devastated when her beloved dog becomes seriously ill and dies. She loses interest in everything, but the older film director Shibuya Nobuko encourages her to make a film about dogs instead of wallowing in sorrow. She then starts shooting a film about the lives of dogs.