The live-action adaptation of Kobayashi Yumio's romance about a straight woman who doesn't like vegetables falling in love with a gay vegetarian. The vegetable dishes meticulously presented in every volume are incorporated into the visuals.
Maki (Kawaguchi Haruna) works diligently at her advertising firm. Though a farmer's daughter, she despises vegetables and not being fond of housework, also has no luck with men. One day, Maki meets handsome art teacher Nagisa (Hayashi Kento) and instantly falls in love. She ends up moving in with him, but Nagisa turns out to be a gay, organic vegetarian.