This is a sequel to "The Hoodlum Soldier" and begins where the first film left off. The two privates make their escape by locomotive but at the last minute the train is blown up by guerillas and they land in the hospital. They are then put into a combat unit. At the end, after a number of adventures, they again desert-this time, apparently, with success.