Debut feature film from Studio Ponoc, established by former Studio Ghibli producer Nishimura Yoshiaki. Directed by Yonebayashi Hiromasa, who also was previously with Studio Ghibli and directed on When Marnie Was There.
Mary (voice: Sugisaki Hana) has moved to Redmanor and in the woods she finds the forbidden "Fly-by-Night" flower that blooms only once every seven years. Imbued with the powers of this mysterious flower, Mary is accepted in into Endor College, the magical world's most prestigious school. But she causes a furor when she tells a lie.